timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Dragracing.hu megbeszélés

2009.10.17. 23:35 - ave

Október 16-án este tartotta rendszeres év végi megbeszését a dragracing.hu csapata. Szép számmal jelentek meg versenyzõk és érdeklõdõk.  Sajnos a helyszín alkalmatlansága eléggé megnehezítette a kommunikációt, a nagy zajban alig hallottuk egymás hangját. De jövõre ezzel már nem lesz probléma! :)
Lássuk mirõl is esett szó.

Nemzetközi vonal

Elõször is megtudtuk, hogy az esti megbeszélést megelõzõen 8-9 közép-európai ország versenyszervezõi tartottak megbeszélést Budapesten.  Közös célkitűzésük 2010-re egy Central European Cup, vagyis egy közép-európai kupa. Az elsõ évben várhatóan 5 országban, 5 fordulóban kerül majd lebonyolításra:

  • Magyarország
  • Szlovákia (Az új pályán, a Slovakiaringen, július 31-én)
  • Lengyelország
  • Románia
  • Horvátország

Ez a versenysorozat a profi, épített autók számára készül elsõsorban.   Az autók kategórizálása még nem eldöntött, lehet, hogy a jelenlegi profi kategóriák lesznek, de az is lehet, hogy a King of Europe-on megismert jóval egyszerűbb beosztás szerint versenyeznek majd. A versenyszervezõk várhatóan decemberig döntésre jutnak ebben is, amint lesz eredmény, a timeslip.hu-n biztos lehet majd olvasni róla.

Amit lehet már most is tudni, hogy komoly díjazást terveznek, és minden szervezõ támogatja a saját legjobb versenyzõinek kijutását a külföldi fordulókra.

A versenyek várhatóan inkább egynapos rendezvények lesznek, de lehetséges, hogy lesz többnapos is.

A fordulók mindig az adott ország bajnokságának aktuális fordulója mellett kerülnek majd megrendezésre. Hasonló módon, mint idén a King of Europe volt Kiskunlacházán.

Hazai vonal

A fórumot olvasók már értesülhettek róla, hogy az MNASZ-ben megalakult a gyorsulási szakág, vezetõje Kohári Zoltán lett. Ezzel a gyorsulási sport egy jóval komolyabb szintre lépett, ami számos elõnnyel, de kötelezettségekkel is jár.

Jövõre csak licenszes versenyzõ indulhat az MNASZ felügyelte gyorsulási versenyeken. Szerencsére sikerült alacsony árszinten tartani az éves licensz díját, ami nagyságrendileg 3000 Ft körül várható. Az éves licensz kiadásának feltétele egy érvényes sportorvosi igazolás, illetve kötelezõ biztosítást is kötni, ez kb. 1100 Ft/év. Mivel a Magyar Bajnokság nyílt, ezért nincs akadálya annak sem, hogy külföldi versenyzõ váltson ki éves licenszet. A licenszes versenyzõk elõzetes bejelentés esetén indulhatnak nem MNASZ felügyelte versenyeken is.  Nagyon fontos, hogy a bejelentést elmulasztók licensze viszont bevonásra kerül!

Az éves licensz névre és autóra szól, tehát ha valakai év közben autót cserél új licenszet kell váltson.

Természetesen van lehetõség napi licensz kiváltására is. Ennek hátránya, hogy csak az adott versenyre érvényes (1-3 nap) és a költsége közel hasonló nagyságrendű, mint az éves. Nem kell viszont sportorvosi igazolás, és a licensz lejárta után semmilyen kötöttsége nincs.

Az éves licensz elõnyei között említhetem még az összes MNASZ rendvezvény ingyenes látogatását, ami alól csak az F1 futam és a gyorsulási versenyek jelentenek kivételt.

A belépõk díja marad 2000 Ft, ahogy a nevezési díj sem változik, 1500/2000 Ft. (street/profi)
Akik idén áltak dobogón, azok ingyenes belépésre lesznek jogosultak. (ha jól értettem)

Alakul a 2010-es versenynaptár is, természetesen még lehetnek változások.

Sz     Március 27. Kiskunlacháza
V Április 25. Kiskunlacháza
Sz Május 15. Kiskunlacháza
V Május 30. Kunmadaras
Sz Június 12. Kiskunlacháza
Sz Július 17. Kiskunlacháza
Sz Augusztus 21. Kunmadaras
Sz Szeptember 11. Kiskunlacháza
Sz Október 9. Kiskunlacháza

Ezeken kívül is lesz még MNASZ felügyelt verseny egyéb helyszíneken. A Magyar Bajnokság várhatóan három helyszínen, 5-6 fordulóban fog bonyolódni. Kiskunlacháza és Kunmadaras mellett a harmadik helyszín egyelõre nem tisztázott.

Kategóriák

A street kategória szigorodik. Az autóknak teljesen papírozottnak kell lennie, tehát a stroker motorok esetén át kell vezetni a lökettérfogatot a forgalmiban. Utólagos turbósítás is csak akkor engedélyezett, ha ez is papírozva van. (Ezt pontosan hogy lehet megállapítani, nem tudom)
Nem lehet E-s (és más hasonló) rendszámmal versenyezni. Érvényes forgalmi engedély kötelezõ. Üléseket lehet cserélni, de csak E-s, vagy DOT-os jelölésüre, tehát street autóban kisipari sportülés nem lehet! Az ülések számának egyeznie kell a szállítható személyek számával. Víz, metanol, nitró vagy bármilyen egyéb anyag befecsendezés tiltott a street kategóriákban.

S1 kategória határa lejjebb tolódik 1550ccm körülre, tehát az 1.6-os v-tec Hondák S2-ben fognak jövõre menni. A többi street kategória marad, ahogy volt.

Megszűnik a teszt kategória. A street szabályainak meg nem felelõ, eddig teszt kategóriában indult autók automatikusan a profik közé sorolódnak.

A profik rövidített sorbanállására továbbra is lesz lehetõség, de valamilyen más formában kell majd megváltani a jogot, mint idén.   Tehát nem jár minden profinak automatikusan. Valószínűleg lesz piros, fekete meg kék rajtszám (színek hasraütve) és az határozza majd meg kinek mire van joga.

Fontos új szabály még, hogy semmilyen dízel autó nem versenyezhet a pályára lefelé irányított kipufogóval. Mivel a teljesen gyári dízel kipufogók is ilyenek, ezért gépátvételnel lesz lehetõség egy terelõlapot kölcsönözni.

A profi kategóriáknál annyi változás lesz, hogy az AP4 kategória teljesen nyitott lesz, oda bármilyen járművel be lehet nevezni, idõmegkötés, stb. nélkül. (A speciális dragster gépek kívételével AP7/AP8)

A tavalyi utolsó versenyen előfordult, hogy egy autó két kategóriában is indult két pilótával. Jövőre ez már nem lesz lehetséges.

Hát, nagyjából ennyit bírtam lejegyzetelni.   További részletekről a fórumban tájékozodhattok.

Ja, még egy fontos dolog: Az idei bajnokság díjátadója várhatóan november 21-én lesz, de még nem kõbe vésett az idõpont, helyszín pedig egyelõre többesélyes.

 


Dragracing.hu megbeszélés

2009.06.24. 22:27 - ave

Az alábbiakban megpróbálom összefoglalni a ma este tartott Dragracing.hu megbeszélésen elhangzottakat.

Pár valószínű változás jövőre:

  • Street kategóriákban engedélyezettek az utólagosan turbósított motorok is.
  • Új street kategrória, várhatóan 1500ccm alatti szivó motorokkal szerelt autóknak.
  • A diesel kategória megszűnik, a benzinesekkel mennek együtt. A kétkerékhajtású turbódízelek a lökettérfogatuknak megfelelő kategória feletti kategóriában fognak menni, az összkerékhajtású turbódízelek két kategóriával lépnek feljebb.   Tehát pl. 1.9-es FWD TDI a mostani S3-ban (2500-3800) indul, egy 1.9-es AWD TDI a mostani S4-ben (3800 felett) indul.
  • E jelölésű semi slick gumik használata továbbra is engedélyezett marad.

Persze amíg nincs meg a jövő évi kiírás, addig ebben még lehet változás.

 

Megismerhettünk egy nagyszabású tervet a jövő évre vonatkozóan, egy kelet-európai versenysorozatot, 4-5 fordulóval. A résztvevő országok várhatóan Magyarország, Románia, Szlovákia, Horvátország, de ez még bővülhet. Minden országban lenne forduló, itthon talán kettő is. Fontos lépés a profizmus felé, hogy kategóriánként az adott ország két legjobbjának versenyautóit a szervezők szállítják és a versenyzők szállását is biztosítják.  Természetesen a helyezettek a ma idehaza megszokottnál jóval komolyabb díjazásra is számíthatnak.

A versenysorozaton a profi kategóriákon kívül 2-3 bracket kategóriában lenne lehetőség versenyezni. A bracket versenyzés ugye ahol mesterségesen teremtik meg az esélyegyenlőséget a versenyzők között. Számomra még nem világos pontosan milyen rendszer lesz, de valószínüsíthetően fix indexre kell majd lőni, vagyis a 12.0, 13.0 nettó idő (ET) minél jobb megközelítése a cél, minél jobb reakcióidővel. Tehát egyszerre indulnak a versenyzők, nem hendikep rendszerben. Aztán ki tudja, majd kiderül idővel.

Nagyon igéretes tervek, ha sikeres lesz, biztos vagyok benne, hogy a régió többi országa is csatlakozni fog a sorozathoz.  Remélem sikerül sikerre vinni a terveket.

Jövőre a gyorsulás szakág lesz az MNASZ-ben.  Ez rangot ad a sportágnak, de bizony azzal jár, hogy a profi versenyzők licensze jóval komolyabb lesz, sportorvosi vizsgálat, talán még szabályismereti vizsga is.

Említést érdemel még, hogy azt is megtudtuk, hogy Nyíregyházán jövőre nem lesz Dragracing.hu verseny.

 










                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327